science

علمی و آموزشی

science

علمی و آموزشی

علمی و آموزشی

  • ۰
  • ۰

بسیاری از محققان برای پذیرش و چاپ مقاله خود محدودیت زمانی دارند و تمایل دارند تا فرآیند چاپ و پذیرش مقاله خود را در بازه زمانی کوتاهی انجام دهند. کوتاه کردن زمان پذیرش و چاپ مقاله ماهیتاً کار مناسبی است و می‌تواند جلوی هدر رفت انرژی و زمان محققان را بگیرد. در این مطلب به ارایه لیست ناشرانی که امکان چاپ سریع مقاله دارند (rapid publication) می‌پردازیم و هدفمان این است تا افرادی که قصد دارند مقاله خود را در مدت زمان کوتاهی به چاپ و پذیرش برسانند راهنمایی کنیم. ذکر این نکته ضروری است که ناشرانی که اسامی آنها در این لیست قرار دارند صرفاً مدت زمان بررسی و داوری مقاله را کوتاه می‌کنند و کوتاه نمودن مدت زمان داوری به معنای پذیرش و چاپ نیست. چه بسا این امکان وجود دارد که بعد از گذشت ۲ هفته و بررسی‌های لازم، داوران مقاله رای به ریجکت شدن مقاله دهند.

سایت چاپ مقاله و پذیرش مقاله اوج دانش را مشاهده کنید

لیست ناشرانی که امکان چاپ سریع مقاله دارند

۱- انتشارات وایلی اوپن اکسس (Wiley Open Access). این انتشارات در حوزه بیولوژی، شیمی و بهداشت و سلامت اقدام به انتشار مقالات می‌نماید. لیست مقالات پذیرفته شده در مجلات مختلف این انتشارات در پایگاه علمی پابمد نشان داده می‌شود.

۲- انتشارات بایو مد سنترال (BioMed Central). این انتشارات در تمامی حوزه‌های بیولوژی و پزشکی به چاپ مقاله اقدام می‌کند. داوری مقالات در مجلات مختلف این انتشارات کمتر از ۲ ماه صورت می‌گیرد و مقالات پذیرفته شده سریعاً در وب سایت مجلات آنلاین می‌شوند.

۳- انتشارات الزویر (Elsevier). مجلاتی که در حوزه درمانهای بالینی و پزشکی در پایگاه الزویر فعالیت دارند امکان انتشار سریع را دارند. این مجلات حداکثر ۲ یا ۳ هفته زمان لازم دارند تا نتیجه داوری را به نویسندگان اعلام کنند و مقالات پذیرفته شده آن نیز در طول ۲ روز آنلاین می‌شوند.

۴- انتشارات F1000 Research. این انتشارات مقالات علمی پژوهشی در تمامی حیطه‌ها را منتشر می‌کند. این انتشارات در عرض ۷ روز مقالات را به چاپ می‌رساند. در مجلات این پایگاه مقالات قبل از اینکه داوری شوند در وب سایت مجلات آنلاین می‌شوند اما بر روی آنها عنوانی با نام “د انتظار برای داوری” درج می‌گردد.

۵- انتشارات تیلور و فرانسیس (Taylor & Francis). اغلب مجلات این انتشارات امکان چاپ سریع را ارایه می‌دهند. این انتشارات در ۳ حالت اقدام به چاپ سریع می‌کند. ۱) نسخه نهایی اما اصلاح نشده (از لحاظ موارد تایپی و ویرایشی) در مدت ۵ روز کاری در وبیاست مجله آنلاین می‌شود. ۲) نسخه اصلاح شده و نهایی آنلاین می‌شود. ۳) در بسیاری از مجلات این پایگاه، مقالات منتخب سریعاً در لیست آماده برای چاپ قرار می‌گیرند.

۶- انتشارات BMJ. این انتشارات در حیطه پزشکی و بهداست و سلامت به چاپ مجله و مقاله اقدام می‌کند. تقریاً متوسط زمان لازم از سابمیت تا اولین تصمیم گیری داوران برای هر مقاله ۲ الی ۳ هفته طول می‌کشد. برای پذیرش و چاپ نیز حدود ۸ تا ۱۰ هفته زمان نیاز است.

۷- انتشارات Dove Medical Press. این انتشارات، یک انتشارات اوپن اکسس است که مجلات آن در حیطه‌های تکنولوژی، علوم پایه و پزشکی به چاپ مقاله می‌پردازند. تقریباً برای تمامی مجلات این انتشارات مدت زمان متوسط برای داوری بین ۲ تا ۳ هفته است و تصمیم‌گیری ادیتور نیز برای پذیرش یا عدم پذیرش نهایی بین ۲ تا ۷ روز طول  ‌می‌کشد. در کل مدت زمان لازم برای تصمیم گیری نهایی بر روی یک مقاله ۴ هفته می‌باشد. در سال ۲۰۱۶ میزان عدم پذیرش مقالات از سوی مجلات این انتشارات  در حدود ۵۳ درصد بود.

لازم به ذکر است انتشاراتی که در این لیست آمده است هرکدام شامل تعداد زیادی مجلات با عناوین مختلف می‌باشند که می بایست بین نام انتشارات و نام مجله تمایز قایل باشید. همچنین، بسیاری از این مجلات برای بررسی و تصمیم گیری سریع درباره یک مقاله هزینه دریافت می‌کنند که نویسنده می‌بایست همزمان با درخواست برای انتشار سریع (rapid publication) هزینه پرداخت کنند. اگر مجله‌ای برای چاپ عادی خود هزینه چاپ درخواست نماید، هزینه انتشار سریع به هزینه عادی چاپ مقاله اضافه می‌شود.

سایت چاپ مقاله و پذیرش مقاله اوج دانش را مشاهده کنید
  • ۹۶/۱۲/۲۰
  • مهرداد بلاغی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی